Vakantie Curacao

Vakantie Curaçao,

12 maart ’19 was het weer zover, wij Henk & Fien gingen met Gerard & Heleen, Leon & Corine en Dirk naar het zonnige Curaçao.

Na een vlucht van dik 9 uur kwamen we aan op Hato Airport waar al twee auto’s klaar stonden. En na een kwartiertje rijden kwamen we aan bij ons huis Kas Ku Palma. Een mooi groot huis met 5 slaapkamers en twee badkamers, een grote keuken en een eigen zwembad. Na een kop koffie gingen de mannen naar de plaatselijke supermarkt om boodschappen te doen.

Na een heerlijk ontbijt, verzorgt door Fien, met verse broodjes die bij de bakker 5 kilometer verder op waren gehaald zijn we naar  Bleu Bay gereden waar ze een mooi strand hebben met eigen duikschool. De eerste duik maken we in helder water met de aangename temperatuur van 26 graden. De rest van de dag hebben lekker liggen luieren en nadat we ’s avonds hebben vakantie Curacaogegeten zijn we voldaan terug gegaan naar ons huis. De volgende dag reden we naar Cas Abou met een prachtig strand ook daar hebben we een mooie duik gemaakt en leuke dingen zien. Het was wel behoorlijk warm zo rond de 30 graden maar ja daar ga je voor op vakantie! Helaas had Dirk veel pech doordat hij de eczeem op zijn voeten vergeten was goed in te smeren. Hierdoor waren zijn voeten behoorlijk rood geworden en ontstond er op zijn wreef een hele grote blaar. Hierdoor moest hij met zijn voeten uit de zon blijven en mocht hij niet meer duiken en zwemmen. Wat natuurlijk ontzettend balen was!

Na weer een heerlijk ontbijt gingen we deze dag naar het resort van Jan Thiel. We zijn niet gaan duiken omdat er veel wind was en daardoor de golven behoorlijk hoog waren maar we hebben wel lekker gezwommen. ’s Avonds zijn we op aanraden van een duikinstructeur Cas Abou naar Westpunt gereden daar is een restaurant genaamd Shelters Rock Paradiso. Daar kun je op afspraak heerlijk eten uit een kokosnoot. Het is iets heel aparts, de kokosnoten waren gevuld met vlees, kip of garnalen en werden in de grond geroosterd. Daarna werd de kokosnoot op een kommetje geplaatst en met een bord met groente, rijst en patat van het buffet was het smullen. De volgende dag zijn we naar het resort Coral Estate gegaan omdat je daar heel goed kunt duiken. We hebben tijdens deze duik dan ook mooi onderwaterleven gezien. O.a. platvissen, koffervissen, fluitvissen en enkele koraalduivels. Omdat Dirk niet meer mocht duiken is hij met de auto het eiland rond gaan toeren. Nadat iedereen weer bij elkaar was hebben we ’s avonds heerlijk bij het resort gegeten.vakantie Curacao

Dan nog zo’n mooi strand Porto Marie, ook hier hebben we gedoken. Hier liggen de riffen achter elkaar en duik je zo naar een diepte van 25 meter. Ook zijn we naar het natuurpark Boko Table geweest. Dit is de ruige kant van Curaçao waar de golven metershoog op spectaculaire wijze tegen de rosten aan slaan. Langs de Playa Crandi zie je schildpadden langs de kant richting Playa Kalki zwemmen. Daar is ook één van de mooiste duikstekken waar je steile wanden hebt waar je langs kunt afdalen. We hebben daar voor het eerst slaslakken gezien, heel apart. Bij het huis stond de BBQ al aan en heeft Dirk ons getrakteerd op een heerlijk diner met vleesspiesen en salades. Complimenten voor de chef-kok Dirk!

We hebben stil gezeten we zijn nog een dag naar Willemstad geweest en een dag naar het strand van Playa Lagoon. Ook daar kun je mooi duiken maar ja waar niet. Omdat we de laatste dag laat vertrokken zijn we nog een keer naar Coral Estate geweest. Rond 15:00 uur moesten we dan toch terug naar het huis en onze spullen inpakken. Bij Hato Airport konden we auto’s achterlaten op een parkeerplaats en na de nodige controles op de luchthaven stegen we om 20:05 uur op.  Na het zonnige Curacao achter ons te hebben gelaten moesten we toch wel een beetje wennen aan het mistige Nederland. En na een kwartier nog gewacht te hebben in het vliegtuig, omdat de gate bezet was, konden we dan eindelijk uitstappen en na een uitgebreide check door de douane konden we beginnen aan de flinke wandeling naar de bagageband om onze koffer e.d. op te halen.

Ondanks dat Dirk door zijn blessure aan zijn voeten minder heeft kunnen doen dan hij graag wilde hebben toch we heerlijke vakantie gehad.